V letošním roce se naší škole uskutečnil mimo jiné projekt Voda - koloběh života a poznání, do kterého se zapojily 2. ročníky, sexty a kvarty. Tento projekt je financován Evropským sociálním fondem a dokončení se přepokládá v únoru 2014. Jeho hlavním cílem je tvorba metodických a žákovských materiálů, jež budou m...
17. 6. 2013 - Kristýna Bártová, 2.B
Hydrobiologický průzkum Kudlovského potoka
V letošním roce se naší škole uskutečnil mimo jiné projekt Voda - koloběh života a poznání, do kterého se zapojily 2. ročníky, sexty a kvarty. Tento projekt je financován Evropským sociálním fondem a dokončení se přepokládá v únoru 2014. Jeho hlavním cílem je tvorba metodických a žákovských materiálů, jež budou mít úzkou vazbu na praxi a budou sloužit k inovaci vzdělávání v předmětech biologie a chemie na naší škole. Součástí tohoto projektu je také terénní cvičení, které má za úkol ověřit naše teoretické znalosti v praxi. Dne 7. května 2013 se tedy naše třída spolu se 3 vyučujícími vydala pěšky ke Kudlovskému potoku, kde jsme zkoumali nejen tekoucí, ale i stojatou vodu. Zde jsme se rozdělili do 3 skupinek a zkoumali společenstva živočichů i rostlin. Ve vodě jsme sledovali pulce, vodní brouky, larvy jepic, čolků, chrostíků a dokonce i jednu pijavici. Na břehu naši další spolužáci zkoumali druhy rostlin a měřili pH, vodivost, intenzitu světla, teplotu a průtok vody pomocí sond Pasco a odebírali vzorky vody na pozdější zkoumání v laboratoři. Později jsme ve škole svědomitě zpracovali všechny materiály i naměřené hodnoty. Vše jsme založili k našemu projektovému portfoliu. Naštěstí nám počasí přálo, a proto nám dobrá nálada nechyběla. Toto cvičení nám velice zpříjemnilo a zpestřilo výuku biologie.