Informatika a programování
Cílem předmětu Informatika je umožnit všem žákům dosažení znalostí a dovedností nezbytných k využití digitálních technologií.
Žáci se seznámí se základními principy fungování prostředků ICT a soustředí se na pochopení podstaty a průběhu informačních procesů, algoritmického přístupu k řešení úloh a významu informačních systémů ve společnosti.
Žáci rozvinou schopnosti tvůrčím způsobem využívat informační a komunikační technologie, informační zdroje a možnosti aplikačního programového vybavení.
Žáci se seznámí se základy informatiky jako vědního oboru, naučí se využívat pokročilejších funkcí programového vybavení k efektivnímu zpracování informací.
Znalosti získané v informatických předmětech žáci uplatní ve studiu dalších oborů. Rozvíjí se jejich tvořivost a vlastní seberealizace a jsou vedeni k využívání prostředků výpočetní techniky a internetu nejen při přípravě na vyučování, ale i k celoživotnímu vzdělávání.
Učební plány
Osmileté studium - nižší gymnázium (79-41-K/81)
Ročník | Prima | Sekunda | Tercie | Kvarta |
Počet hodin | 1 | 1 | 1 | 1 |
Osmileté studium - vyšší gymnázium (79-41-K/81) a čtyřleté studium (79-41-K/41)
Ročník |
Kvinta 1. ročník |
Sexta 2. ročník |
Septima 3. ročník |
Oktáva 4. ročník |
Počet hodin | 2 | 1 | 1 | - |
Volitelné přdměty
Žáci s hlubším zájmem o informatiku si mohou zvolit ve třetím a čtvrtém ročníku semináře dle aktuální nabídky např.:
-
- Seminář z programování.
Tento předmět je určený žákům, kteří se chtějí naučit programovat v jazyce C# na platformě .NET tak, aby získané znalosti bylo možno uplatnit při dalším studiu na vysoké škole i v praxi. Žáci si osvojí základy algoritmického myšlení a systematického přístupu k řešení úloh a získají hlubší znalosti programovacího jazyka C#.
- Seminář z programování.
-
- Seminář a cvičení z informatiky
- Hardware a počítačové sítě
- Webové prezentace a aplikace
Maturitní zkouška
INFORMATIKA – PROFILOVÁ MZ
Forma: |
Kombinovaná Zkouška se skládz praktické zkoušky a ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí |
Praktická zkouška: |
Žáci mají čas 120 min na vyřešení komplexní praktické úlohy s využitím školního softwaru. |
Ústní zkouška před zkušební maturitní komisí: |
Součástí témat ústní zkoušky jsou praktické ukázky s využitím školního softwaru |
PROGRAMOVÁNÍ – PROFILOVÁ MZ
Forma: |
Písemná zkouška (60 + 150 minut) |
První část: |
Didaktický test, který žáci obdrží vytištěný a odpovědi zapíší do záznamového archu. Test může obsahovat tyto typy úloh:
|
Druhá část: |
Řešení dvou praktických úloh na počítačích. U každé úlohy bude určeno, zda má být řešena jako konzolová nebo formulářová aplikace. Žák navrhne vhodný algoritmus, přepíše ho do programovacího jazyka. |
Další aktivity komise
- Robotický kroužek - konstruování a programování Lego robotů, příprava na soutěže
- Soutěže:
- Bobřík informatiky - http://www.ibobr.cz
- Prezentiáda - http://www.prezentiada.cz/
- Robosoutěž - http://www.robosoutez.cz/
- Robotiáda - http://www.robotiada.cz/
- Haxagon https://haxagon.cz/
- Korespondenční semináře:
- FIKS: http://morous.fel.cvut.cz
- KSP: https://ksp.mff.cuni.cz
- M&M: http://mam.matfyz.cz
Materiální vybavení
Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 16 žáků v odborných učebnách plně vybavených výpočetní technikou. Každý žák pracuje na samostatném pracovišti.