9) ICT: Learning by doing, Španělsko
ICT: Learning by doing
Sevilla, Španělsko
4.10. - 8.10. 2019
Mgr. Hana Martinková
iDevelop je mezinárodní poskytovatel školení specializující se na rozvoj profesionálů působících ve vzdělávacím sektoru. Díky mnohaletým zkušenostem z úzké spolupráce se školami po celé Evropě jsou schopni sledovat potřeby, nové tendence a neustálé změny, kterými vzdělávací systém prochází. Nabízí širokou škálu kurzů a školicích akcí, které poskytují všechny potřebné nástroje ke zlepšení dovedností učitelů a zaměstnanců školy. Metody předávání vědomostí a znalostí během kurzu jsou kombinací: empirických důkazů, workshopového přístupu, případových studií, týmové práce, tematických simulací a diskusí.
Kurz ICT: Learning by doing je zaměřen na vytváření poutavějších a motivujících aktivit ve výuce. Hlavním cílem bylo inspirovat učitele k využívání nových nápadů, metod výuky a řešení problémů. Hlavním obsahem bylo seznámení se a zdokonalení v práci s programy a aplikacemi, které umožňují různé způsoby vytváření audiovizuálních aktivit, jejichž výsledkem je individualizovaná výuka a okamžitá zpětná vazba od studentů.
Během kurzu jsem se naučila pracovat nebo se zdokonalila v používání aplikací a programů, jejichž využívání ve výuce má na studenty pozitivní dopad. Aplikace Wordwall nabízí možnost vytváření různých interaktivních aktivit a kvízů jejichž používání vede k atraktivnímu opakování nabytých znalostí a vědomostí. Studenti mohou mezi sebou soutěžit, což vede k jejich větší motivaci. Zároveň získávají okamžitou zpětnou vazbu jak studenti, tak i učitel. Aplikace Jamboard slouží k interaktivní spolupráci jednotlivců nebo skupin. Toto prostředí umožňuje personalizovanou výuku a motivováni jsou jak žáci nadání, tak i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Aplikace a programy Canva, Renderforest, Screencastify a Google sites slouží k předávání obsahu studentům pomocí videí, plakátů nebo prezentací. Všechny tyto aplikace umožňují názorně a efektivně předat informace a jednoduchým způsobem vysvětlit i komplikované problémy. Proces učení je tak efektivnější.
Využívání uvedených aplikací v hodinách mi umožňuje zlepšit výsledky vzdělávání díky využití moderních technologií při názorné prezentaci látky. Jejich využití je široké a je možné je aplikovat prakticky v každé hodině.
Při výuce cizích jazyků vytvářím a využívám materiály pro výuku výslovnosti, reálií, gramatiky i slovní zásoby. Jako další přidanou hodnotu používaných aplikací spatřuji v lepší možnosti při práci se žáky s SVP, žáky nadanými nebo využití při distanční výuce. Lze tak naplnit rozdílné potřeby a zájmy žáků a výuka tak může být lépe personalizovaná.
Kurz byl přínosem i pro mě jako učitelku španělského a anglického jazyka. Komunikace probíhala jak v anglickém, tak ve španělském jazyce. Nesporným přínosem bylo také kulturní prostředí.
Mgr. Hana Martinková