10) ICT IN MY CLASSROOM: Enhance Students’ Learning, Collaboration, Motivation and Creativity Across the Curriculum, Slovinsko

ICT in My Classroom

Primera Courses, Lublaň, Slovinsko

18. 10. 2021 – 23. 10. 2021

Ing. David Vlk

 

Výuka angličtiny a společenských věd ať je ve 21. století hravější, zábavnější, audiovizuálnější. Ať v ní mají studenti více příležitostí projevit vlastní názory, myšlenky, postoje. Ať v ní mají více možností individuálně či týmově pracovat s použitím digitálních vzdělávacích aplikací. Ať je výuka více motivující, více radostná, více inspirující.

Tak by se dal přibližně shrnout cíl šestidenního kurzu, který organizovala v říjnu 2021 pro učitele z Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru renomovaná slovinská společnost Primera Courses vedená zkušenou psycholožkou, Dr. Blankou Tacer.

Kurzu se účastnili učitelé z České republiky, Rakouska, Itálie, Bulharska, Španělska, Chorvatska a Portugalska, kteří dostali mj. návod, jak ve výuce efektivně používat aplikace:

  • Mindomo pro individuální i sdílené vytváření myšlenkových map
  • Pixlr pro efektivní a profesionální editaci fotografií
  • Edpuzzle pro vytváření a editaci výukových audionahrávek a videí
  • Wordwall a Kahoot pro vytváření výukových kvízů a her
  • Lino pro výukový kooperativní brainstorming
  • Hexatar pro vytváření digitální identity studentů a učitelů
  • Weebly pro publikování portfolia, výsledků práce, studentů na internetu
  • Canva pro vytváření profesionálních prezentací, vidí či plakátů
  • a mnohé další

Většina těchto aplikací je bezplatně dostupná studentům i učitelům, a mohou je tedy zapojit do vytváření kooperativnější, zábavnější, digitálnější, týmovější, tvořivější výuky. Je tu jen jeden háček: příprava digitální výuky zabere v průměru více času.