Dne 12. 10. 2019 jsme se s Přírodovědným klubem vydali do České Třebové. Mimořádně s námi jel i pan profesor Miroslav Flieger, protože tuto oblast dobře zná.
28. 11. 2019 - Robin Šilberský 3TB
První expedice Přírodovědného klubu
Z nádraží Zlín střed jsme jeli motorovou jednotkou 844 (Regioshark) na nádraží v Otrokovicích. Dále jsme pokračovali R 892 Slovácký expres, který byl tažen elektrickou lokomotivou řady 371. Do tohoto vlaku v Přerově přistoupil také pan profesor Libor Hudec, náš hlavní velitel. Tímto vlakem jsme dojeli až na nádraží v České Třebové. Z nádraží jsme šli k Rotundě sv. Kateřiny, což je pozdně románská kaple, která pochází z 1. poloviny 13. století. Pokračovali jsme po zelené turistické značce k rozcestníku Uhrovy Doly, dále po modré turistické značce přes pravěkou osadu Křivolík na rozhlednu Kozlovský Kopec (601 m n.m.), kde jsme se podívali nejen na okolí České Třebové, ale viděli jsme až na Sněžku. Tato rozhledna je 55 metrů vysoká. Pak jsme šli po modré a odbočili jsme na Semanínskou naučnou stezku, kde jsme viděli Smírčí kříž. Poté jsme navštívili vesničku Semanín, kde jsme viděli kostel sv. Bartoloměje, který byl postaven na konci 17. století v barokním stylu. Poblíž tohoto kostela je také zvonice, která byla vybudována na začátku 17. století a je vybavena štřílnami, protože byla součástí obrané zdi kostela. Dalším cílem bylo tzv. Knajpoviště, kde byl pokřtěn náš nový člen Martin Kuba. Toto místo bylo pojmenováno podle bavorského kněze a léčitele Sebastiána Kneippa, který při svých léčebných metodách využíval otužování. Poté jsme navštívili bývalou štolu u cesty a pokračovali jsme do železniční stanice Semanín, kde jsme se napojili na zelenou turistickou stezku. Pak jsme šli kolem rybníku Hvězda, kde jsme pozorovali vodní ptáky. Nakonec jsme došli do stanice Třebovice v Čechách, odkud jsme jeli Os 24760 motorovou jednotkou 814 (Regionova) do stanice Česká Třebová. Odtud jsme jeli EC 117 Cracovia, který byl tažen elektrickou lokomotivou řady 151 do Olomouce, a pak R 804 Moravan v elektrické jednotce 660 (InterPanter) do stanice Otrokovice, odkud jsme pokračovali motorovou jednotkou 844 (Regioshark) do stanice Zlín-Střed. Rád bych poděkoval panu profesorovi M. Fliegrovi za pěkné vyprávění o tomto kraji.
Na fotkách můžete vidět:
1. fotka – Rotunda sv. Kateřiny
2. fotka – Poutní kaple Panny Marie Pomocné
3. – 7. fotka – Výhled z rozhledny Kozlovský kopec
8. fotka – Obranná zvonice Semanín
9. fotka – Rybník Hvězda
10. fotka – Lysky černé plovoucí na rybníku Hvězda
11. fotka – Lokomotiva řady 371 na R 887 Slovácký expres