25. 10. 2021 - Mgr. Pavel Dlouhý

Erasmus Days 2021 na Lesňáku

Ve dnech 14. a 15. října se naše škola připojila do celoevropské kampaně oslav Erasmus Days, jejichž cílem je propagace programu Erasmus+ a jeho aktivit na školách, které jsou v něm zapojeny.


Učitelky a učitelé, kteří se aktivně účastní zahraničních kurzů a výměnných pobytů na partnerských školách po celé Evropě díky projektům Erasmus+, si připravili obě dopoledne ukázkové hodiny pro své žáky i kolegy, outdoorové aktivity pro žáky, prezentace žákovských i učitelských mobilit. Pro zájemce z řad žáků byla také připravena prezentace žákovských individuálních mobilit, které nabízí program Erasmus+ od letošního roku poprvé.

Aktivity v hodinách byly zaměřeny na nové výukové metody, které si učitelé na zahraničních mobilitách osvojili a úspěšně je využívají ve výuce. Své dovednosti a zkušenosti prezentovali svým kolegům, kteří se mohli inspirovat a získat zajímavé podněty pro svůj další profesní rozvoj. Jako příklady lze uvést metody výuky využívajících moderních technologií a online zdrojů nebo metodu CLIL, která umožňuje využívat při výuce všeobecných předmětů aktivity v anglickém jazyce.

Co konkrétního se v hodinách dělo se můžete dočíst v krátkých reportech dále.

"Dne 14. a 15. října jsme se zapojili do akce Erasmus Days. Pro žáky byly připraveny kvízy Kahoot a práce s informacemi na lístečcích na téma Evropské unie a frankofonie ve světě. Cílem hodin bylo pracovat česky, francouzsky, samostatně nebo ve skupinách … ale hlavně zábavně." (Eva Procházková, zeměpis)

"V pátek 15. 10. 2021 probíhala naše výuka angličtiny pod vedením Mgr. Březíkové a Mgr. Hrazdirové v rámci Erasmus Days. Spojili jsme obě skupiny angličtiny a využili možností počítačové učebny, kde jsme v programu Jeopardy Labs vytvářeli týmovou hru. V rámci hry jsme se rozdělili do menších skupinek a hádali odpovědi na otázky týkající se jak politiky, kultury a historie, tak naší školy a třídy. Zároveň jsme si obohatili slovní zásobu hádáním významu anglických idiomů, přísloví a potrénovali gramatiku hrou, při které jsme určovali spelling těžkých anglických slov.  Tento projekt byl pro mě i mé spolužáky jistě přínosem, a zároveň i příjemnou změnou oproti běžnému stylu výuky." (Aneta Rakvicová za třídu 8OB)

"Studenti španělského jazyka se dozvěděli konkrétní informace o partnerské škole ve Villanueva del Castellón ve Valencii, se kterou úspěšně spolupracujeme již několik let a kam každoročně naši studenti vyjíždí v rámci výměnného pobytu." (Eva Frgalová, španělština)

"Další studenti se v rámci Erasmus Days měli možnost blíže seznámit s ostrovem Tenerife, který poznávali za pomoci aplikace Action Bound, kdy odpovídali na různé otázky a plnili úkoly ve 3členných skupinkách. Všem účastníkům se vedlo skvěle a k výsledkům jim blahopřeji. Odměnou jim bude motivace vydat se poznávat nádhery Tenerife osobně (letenky se v tomto roce bohužel nerozdávaly – pouze motivace. (Ivana Ročková, španělština)

"V hodinách španělštiny jsme se museli vypořádat s několika únikovými hrami. V online prostředí jsme museli vyřešit úkoly, týkající se španělské kultury, reálií i jazyka samotného. Po splnění dílčích úkolů jsme získali kód, který nás pustil k další části hry. Dozvěděli jsme se nové informace na základě videí, která byla součástí. Také jsme si zopakovali a upevnili naše dosavadní znalosti. Únikové hry mohou být zábavnou součástí výuky." (Hana Martinková, španělština)

"Místní centrum Mezinárodní ceny vévody z Edinburghu připravilo prezentaci programu pro žákyně a žáky obou tercií. Na úvod vystoupila pětice dívek z kvarty B, které dokončují bronzovou úroveň a představily své aktivity i zážitky z expedice. Potom došlo na představení programu a komentovanou prezentaci skupinky, která se programu zúčastnila od bronzové až po nejvyšší úroveň. Vedoucí programu rovněž upozornili na některá úskalí, se nimiž se mohou v programu zapojení účastníci setkat. Věříme, že z řad našich tercií vzejdou noví zájemci a zájemkyně a těšíme se na ně." (Miroslav Flieger a Pavla Fuchsová)