25. 10. 2021 - Mgr. Dagmar Daňková

Obchod do trojúhelníku

Jednou z důležitých položek plánu rozvoje naší školy je zařazování metody CLIL (spojení jazykového a obsahového vzdělávání) do výuky. V rámci Erasmus Days jsme si ukázkové hodiny připravili pro žáky a žákyně vyššího i nižšího gymnázia.


Tercie B si metodu CLIL vyzkoušela v hodinách angličtiny u tématu sport. Zabývali jsme se především dějinami olympijských her v antice i v moderní době či osudy známých sportovců a sportovkyň. Terciáni prokázali překvapivou znalost obsahu probíraného tématu i schopnost plynule se vyjadřovat anglicky. Motivací byly opět i soutěže a kvízy (trivia game, bingo, Kahoot).

V jazykové skupině A druhého ročníku (2CD) jsme se seznámili se skupinovou diskusní metodou šesti barevných klobouků. Je to užitečný nástroj laterálního myšlení — upevňuje pravidla spolupráce v týmu, rozvíjí emoční inteligenci i schopnost nekonfliktní argumentace.

Na závěr Erasmus Days jsme v dějepise se třídou 3TB využili ideální prostor travnatých ploch našeho gymnázia a pustili jsme se do organizačně poněkud náročné, ale o to zábavnější didaktické hry, v níž jsme napodobili podmínky transatlantického trojúhelníkového obchodu v 18. století.