5. 6. 2024 - Matyáš Vrba, 1B

Nezapomenutelná cesta do Španělska

Naše dobrodružství začalo na parkovišti pod sportovní halou, odkud jsme v jednu ráno vyjeli do Vídně na letiště. Po krátkém přestupu v Mnichově jsme již byli na cestě do Bilbaa. Na letišti nás čekali naši španělští přátelé, kteří nás odvezli domů. Po náročné cestě jsme si konečně chvilku mohli odpočinout. Pak jsme se vydali do města Castro, prošli se po pláži a podívali se na různá zajímavá místa.

Druhý den jsme navštívili školu v Muskizu, kde nám pan ředitel ukázal prostory budov. Odpoledne jsme se osvěžili v ledové vodě Atlantského oceánu. Podívali jsme se i na fotbalový stadion San Mamés, kde jsme zhlédli rozloučení týmu Athletic Club s jejich kapitánem.

Další den jsme navštívili muzeum, které se zabývá historií těžby v Bilbau. Odpoledne jsme zavítali do jump parku.

I když jsme byli unešení krásou Španělska, byla hlavní náplní naší návštěvy práce na projektu s názvem “Youth Democracy Initiative: Crafting Tomorrow's Voices”. Po prezentacích našich projektů jsme se vydali do Bilbaa a viděli jsme např. starou rybářskou vesnici, nebo se prošli po Biskajském mostě. Odpoledne jsme si zahráli bowling.

Poslední den v Baskicku jsme strávili prohlídkou nejzajímavějších míst v Bilbau. Guggenheimovo muzeum umění bylo jedním z nejvýznamnějších, které jsme navštívili. Pak jsme spolu zažívali poslední krásné chvíle, protože…

Další ráno jsme se na letišti museli rozloučit. Nebylo to vůbec jednoduché, ale po smutných a dojemných chvílích s našimi španělskými přáteli jsme odletěli do Barcelony. Viděli jsme bývalou koridu, Národní muzeum umění Katalánska a olympijský stadion. Na večer jsme si užívali krásný západ slunce s výhledem na město a Středozemní moře.

Další den jsme se podívali na domy navržené Gaudím – Casa Milà a Casa Batlló. Rozchod jsme měli v Mercado de la Boqueria, velké tržnici, kde seženete všechno od ryb, mořských plodů, přes koření a uzeniny až po ovoce a suvenýry. Viděli jsme také přístav s luxusními jachtami a procházeli se spletitými uličkami města. Na závěr jsme navštívili Park Güell. Paní učitelky nás vzali do španělského baru, kde jsme mohli ochutnat tapas (malé porce jídla které sdílíte s ostatními). Zkusili jsme např. patatas bravas (brambory smažené v olivovém oleji přelité speciální omáčkou), tortilla de patata, nebo třeba výtečné kalamáry.

Poslední den jsme cestou k pláži viděli další zajímavá místa Barcelony, např. vítězný oblouk, nebo krásný park. Pak už jsme se pár hodin váleli na písčité pláži u moře a opalovali se. Poté jsme jeli směrem k snad nejznámější stavbě Barcelony. Sagrada Familia bude po dokončení vysoká neuvěřitelných 172 metrů a jsme rádi, že jsme se mohli jít podívat i dovnitř této dechberoucí stavby. Dokonce jsme vystoupali na jednu z věží, a tak si mohli užít krásné výhledy na město. No a pak už honem balit…

Do Zlína jsme dorazili v odpoledních hodinách unavení, ale plní dojmů. Celá cesta byla nezapomenutelná a plná úžasných zážitků. Doufáme, že se sem jednou vrátíme! Chtěli bychom moc poděkovat paním učitelkám Martinkové a Naiaře za to, co vše pro nás udělaly a nachystaly. Děkujeme!