2) Innovations in Language Teaching Methodology, Chorvatsko

Innovations in Language Teaching Methodology 

Split, Chorvatsko

15. – 21. 5. 2021 

Mgr. Pavla Březíková

 

Kurz Innovations in Language Teaching Methodology, jak už jeho samotný název napovídá, se soustředil na inovaci a nové popř. alternativní metody ve výuce, které jsou vyžadovány díky neustálá změně a vývoji v celé společnosti a tolik nezbytné pro dovednosti učitele 21. století.  Byl vytvořen učiteli cizího jazyka pro učitele cizího jazyka a naučil nás, jak efektivně zapojit nejnovější technologie a metody do procesů ve třídě.

Hlavní náplní kurzu bylo ukázat, jak motivovat a inspirovat studenty dnešní doby k využití jejich potenciálu. Díky novým znalostem zejména v oblasti implementace digitálních technologií do výuky anglického jazyka, jsem získala řadu pozitivních impulsů ke svému dalšímu profesnímu rozvoji a oživení vyučovacích hodin, které mohou být inspirací pro mé kolegy. Přidanou hodnotou je rozvoj komunikačních kompetencí, poznání reálií a života cizí země a navázání přímých kontaktů se zahraničními kolegy.

Důraz byl kladen na přínos ICT ve výuce, včetně sociálních sítí. Účastníci kurzu měli k dispozici nejnovější materiály a mohli srovnávat své poznatky s kolegy z jiných zemí. Získala jsem inspiraci pro svou práci s novými motivačními strategiemi a naučila jsem se používat online nástroje v každodenní praxi včetně aplikací např. Canva, Animoto, Glogster, Vita, Socrates nebo alternativních metod výuky jako např. Flipped Classroom. Během kurzu se pedagogové začlenili do skupiny učitelů z celé Evropy a měli možnost inspirace a srovnávání nových metod výuky používaných na odlišných typech škol.

Hlavní a nesporný přínos tohoto kurzu spočívá ve využití nových způsobů a metod v cizím jazyce a to jak v běžných hodinách, tak při zpracování eTwinningových a dalších projektů a všechny tyto přínosy povedou k modernizaci výuky anglického jazyka na naší škole. Konkrétně budu využívat tyto nejnovější aplikace při použití tabletů, mobilů nebo při využití počítačové učebny ve výuce anglického jazyka.  Studenti touto formou procvičují jak slovní zásobu, tak gramatiku, a to vše formou blízkou jejich způsobu života, kdy používání moderních technologií je jejich každodenní rutina. Studenti získají samostatnost při výuce a budou moci projevit kreativitu. Budu díky tomuto kurzu klást důraz na aktivity žáků, jež podněcují jejich logické myšlení, nacházení spojitosti mezi fakty, jevy a informacemi a dalším využívání zkušeností v praktickém životě. V učení budu napomáhat žákům rozvíjet jak koncepční myšlení, tak i soustavnost učení. Díky nejnovějším poznatkům můžu určit, co se potřebují žáci naučit a jaké materiály by měli prozkoumat na „vlastní pěst“.

Kurz výborně zakomponoval tradiční metody a inovativní metody, kdy se z obou přístupů snažil najít ty největší pozitiva a utvořit jeden celek s přínosem jak pro studenty, tak pro samotného učitele. Využíval digitální technologie, hry, kvízy, gramatiku i slovní zásoby v nové formě. V neposlední řadě se učitel mohl inspirovat od kolegů z celé Evropy a sdílet své vlastní zkušenosti.